Wednesday 4 November 2015

Κρητικό κοπανέλι - Cretan Bobbin lace

 
 
 
Γεια σας!

Χθες το απόγευμα, η μητέρα μου κι εγώ πήραμε το καφεδάκι μας καλεσμένες στο Σύλλογο Φίλων Διασώσεως και Διαδώσεως του Κοπανελιού Η "ΧΡΙΣΤΙΝΑ"
 
Η δασκάλα μας η κυρία Χριστίνα μαζί με την ομάδα της, βοηθούς και δασκάλες κοπανελιού και άλλων τεχνικών, καθώς και με μαθήτριές της παλιές και νέες, μας υποδέχτηκαν με το χαμόγελο στο στόμα.

Να σας συστήσω την κυρία Χριστίνα, τη Δασκάλα μας, που εδώ και περισσότερα από τριάντα χρόνια μοχθεί για να διασώσει και να διαδώσει μια παλιά τέχνη, το Κρητικό Κοπανέλι.
Έτσι χαμογελαστή τη γνώρισα κι έτσι χαμογελαστή τη βρίσκω κάθε φορά που βρισκόμαστε!.


Σας παραθέτω κάποια από τα  έργα  τα οποία εκτίθενται στα γραφεία του συλλόγου,  όπου παραδίνονται μαθήματα όχι μόνο κοπανελιού αλλά και άλλων τεχνικών πλεξίματος δαντέλας.


Νυφικά γάντια, έργο της κυρίας Χριστίνας



Το ντοσιέ, ντυμένο κι αυτό με μια υπέροχη δαντέλλα


Ένα λουλούδι.

Λεπτομέρεια από το κάλυμμα του σώματος καλοριφέρ.

Βραχιόλια..

Κολιέ με ασορτί σκουλαρίκια..

Μια κασετίνα γεμάτη υπέροχα δακτυλίδια..
...που κοσμούν τα χρυσά δάκτυλα της κυρίας Χριστίνας..
εδώ ένα ασημογκρί


κι εδώ ένα εκρού

Η μπλούζα της κυρίας Χριστίνας διακοσμημένη με μια υπέροχη δαντέλλα. Ακόμη και η αλυσίδα των γυαλιών της αποτελείται από μικρά φυλλαράκια που τόσο πολύ τα αγαπά!

Λεπτομέρεια από το πέτο της ζακέτας της....

..διακοσμημένο κι αυτό με φυλλαράκια.
 

Φουλάρι φτιαγμένο από τα χέρια της κυρίας Ελένης Δαφνή


Εσάρπα, εμπνευσμένη από ρώσικο σχέδιο,  εκτελεσμένη από την κυρία Τασία Δαφνή.






Νυφικά στέφανα φτιαγμένα από τα χέρια της κυρίας Χριστίνας



Ανθοδέσμη της κυρίας Χριστίνας


Αυτές οι φωτογραφίες δεν είναι παρά σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα αριστουργήματα που έχω κατά καιρούς δει σε εκθέσεις του συλλόγου.
Τα έργα είναι τόσο λεπτεπίλεπτα κι αραχνούφαντα, με δοσμένη τόση πολλή σημασία στη λεπτομέρεια, που νομίζεις ότι δεν τα έχει αγγίξει ανθρώπου χέρι.
 
Συγχαρητήρια σε όλες σας, δασκάλες, βοηθούς και μαθήτριες.
Σας ευχομαι να παίρνετε κουράγιο από την αποδοχή μας και την αγάπη μας και να συνεχίζετε το πολύτιμο έργο σας.


Κι εδώ τολμώ να σας δείξω κάποια από τα κομμάτια που έφτιαξα κι εγώ μαθητεύοντας δίπλα στην κυρία Χριστίνα το χειμώνα 1988 - 89 στο Μουσείο Λαικής Τέχνης και Παράδοσης Αγγελικής Χατζημιχάλη στην Πλάκα, όσο ήμουν ακόμη φοιτήτρια και είχα καλλιτεχνικές ανησυχίες και πολύ ελεύθερο χρόνο!
 
 Σήμερα το πρωί ξέθαψα τους φακέλους μου και βρήκα σημειωμένες  τις ημερομηνίες, που πολύ αμφιβάλω αν θα τις θυμόμουν μετά από τόσα χρόνια.
 
Εδώ οι στροφές


Τα πρώτα μικρά έργα μου



Η πρώτη γωνία, την έχω χαρακτηρήσει "το πρώτο έργο" , φτιαγμένο με νήμα #80 τον Φλεβάρη του 1989.


Κι αυτό είναι το ένα πετσετάκι από τα δύο που φτιάξαμε η μαμά και εγώ (ένα η καθεμιά)



Στο κουσούνι μου υπάρχει άλλο ένα έργο που έμεινε μισοτελειωμένο όλα αυτά τα χρόνια που ακολούθησαν. Ελπίζω ότι, τώρα που μεγαλώνουν τα παιδιά, θα  βρώ ίσως χρόνο να ασχοληθώ μ' αυτό.
 
Μακροσκελής αυτή η ανάρτηση, ωστόσο αυτό το μικρό αφιέρωμα στο κρητικό κοπανέλι ήταν τουλάχιστον χάρμα οφθαλμών!
 
Προς το παρόν σας χαιρετώ, να είστε όλοι καλά!
 

2 comments:

  1. Καλημέρα, καλημέρα!!! Μερακλίδικα τα έργα της κυρίας Χριστίνας. Μπράβο της για τη διάθεση να δημιουργεί ασταμάτητα. Αλλά και συ δεν πας πίσω. Χρυσοχέρα με πολλά ταλέντα. Σου εύχομαι να το συνεχίσεις το κοπανέλι σου και να ξεθάψεις τις παλιές σου σημειώσεις. Φιλάκια πολλά!

    ReplyDelete
  2. Είναι τεχνικές που μου αρέσουν πολύ, αλλά δε μου δόθηκε ποτέ η ευκαιρία να μάθω.
    Μπράβο για την προσπάθεια να σώσετε την παράδοση μας.
    Καλό βράδυ.

    ReplyDelete

Welcome!
Καλώς τους!